viernes, 28 de noviembre de 2014

Nota pertsonalak


NOTA PERTSONALAK
SARRERA
Duela 25 urte baino gehiago dira gure bizitzaren eta gure kulturaren zati
Gaitasun-mapa hau irakasle-profil jakin bat lortzera bideratuta dago: irakasle autonomoa, IKTen erabileran trebatua eta herritarra den aldetik konpromisoa ageri duena.
GAITASUNAREN KONTZEPTUA
Atributuen nahasketa dinamikoa da, trebetasunei, ezagupenei, jarrerei eta ardurei dagokienez.
Gaitasuna definitzeko, esaten dugu askotariko egoerei irtenbidea ematea ahalbidetzen duten hartutako ezagupenak, egokimenak eta nortasun-ezaugarriak modu integratuan gauzatzeko ahalmena dela.
Gai izateko, halaber, ezagupenak eta trebetasunak lortze hutsa baino gehiago behar da.

IRAKASLEENTZAKO GAITASUN MAPA
1. LANBIDE ARLOKO GARAPENA ETA KUDEAKETA
Inprimakiak eta kalifikazioak aurkeztea, laguntza-materialak sortzea, etab., hartzen ditu barnean.
2. DIDAKTIKA, PEDAGOGIA ETA CURRICULUMA
Irakaslearen diziplinarako espezifikoak diren ikaskuntza-esperientzien diseinua eta ebaluazioa hartzen ditu barnean, baita esperientzia horiek gauzatzen diren eremua ere.
3. HERRITARTASUN DIGITALA
Erabilera onargarriko politiken diseinu, erabilera eta errespetuari lotutako alderdiak biltzen ditu

LANGILE ARLOKO KUDEAKETA GARAPENA
DESKRIBAPENA
IKTen erabilgarritasuna ulertzea, askotariko aukerak ematen baitituzte: ikasleen datuak erregistratzea (kalifikazioak, ez-bertaratzeak, zigorrak, historial pedagogikoa, etab.
zerrendak, ikasgelarako kartelak, gurasoentzako informazio-buletinak
Lineako ikastaroak egiteko, adituekin elkarrekintzan jarduteko.
Softwarea, arbel elektronikoa, eskanerra, inprimagailua…
Formatua, lerrokatzea, orrikatzea…
Formatua, batuketa, batez bestekoa…
Formatua; irudi bat, soinua, testua, bideoa txertatzea…
Weba, posta elektronikoa, foroa…
Oinarrizko hardware-baliabideak erabiltzea eta gailu berrietarako jarrera irekia izatea.
DIDAKTIKA, PEDAGOGIA ETA CURRICULUMA

Ikaskuntza-esperientzia jakin batzuk diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT baliabideak erabiliz
Ikasleek beren ikaskuntzaren protagonista izatea ahalbidetzen duten ikaskuntza-giroak garatzea.
Irakasleak bere diziplinarako espezifikoak diren IKT baliabideen bidezko ikaskuntza sustatzea bere ikasleen artean.
Ikasleengan XXI. menderako trebetasunak sustatzeko ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea.
·      Diziplinako edukiak ulertu eta garatzea
·      askotariko komunikazio moduak erabiltzea
·      Ezagupena balidatzeko diziplinari dagozkion metodo, prozedura eta moduak erabiltzea
·      Diziplinan ezagupena eratzea gidatzen duten asmo eta interesei buruz sakontzea.
Mundu errealeko gaiak arakatzea
2Dko edo 3Dko irudikapenen bitartez abstraktua konkretu bihurtzea ahalbidetzen duten IKT baliabideak erabiltzea.
Ikasleengan hausnarketa sustatzea, kontzeptuak aditzera eman eta argitzea.
Lankidetzan oinarritutako lana modelatzea, beste ikasle batzuekin
Pentsamendu sortzailea, berrikuntza eta aurkikuntza sustatu.
IKTak multimedia material didaktikoak diseinatzeko erabiltzea.
Informazioa, bilatu eta aztertzeko estrategiak modelatu.

HERRITARTASUN DIGITALA
Erabilera onargarriko politikak eta araudiak ezagutu, errespetatu eta errespetaraztea.
Ikasleek beren informazioa webean partekatuta hartzen dituzten arriskuak aditzera ematea
Software-lizentziamenduari buruzko erabilera onargarriko politikak eta araudiak ezagutu.
Webean informazioa erabiltzeari buruzko araudiak ezagutu
IKASLEENTZAKO GAITASUN MAPA

1.TREBETASUN TEKNOLOGIKOA
Teknologia ulertzeari eta erabiltzeari loturik dago
2. BIZITZA OSORAKO IKASKUNTZA
ikasleak bere aukeretan konfiantza du, eta garbi ditu bere indarrak eta ahuleziak.
3. HERRITARTASUN DIGITALA
Jarrera kritikoa eta gogoetatsua izatea esan nahi du.
Azpikategoria horiek guztiek IKT gaitasun orokorrak osatzen dituzte. IKT gaitasunak Espainiako curriculumean ezarritako oinarrizko gaitasunekiko (hizkuntza-komunikazioa; matematikarako gaitasuna; mundu fisikoarekiko elkarrekintza; gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna; kulturakoa eta arterakoa; ikasten ikastea; autonomia eta ekimen pertsonala) guztiz bateragarriak direla uste dugu.
TREBETASUN TEKNOLOGIKOA
Teknologia ulertzea eta erabiltzea: hainbat IKT baliabide eraginkortasunez eta modu emankorrean aukeratu eta erabiltzea, askotariko egoera eta arazoetara egokitzea eta
uneko ezagupena teknologia berriak ikasteko transferitzea.





















No hay comentarios:

Publicar un comentario