NOTA PERTSONALAK
SARRERA
Duela 25 urte
baino gehiago dira gure bizitzaren eta gure kulturaren zati
Gaitasun-mapa hau
irakasle-profil jakin bat lortzera bideratuta dago: irakasle autonomoa, IKTen
erabileran trebatua eta herritarra den aldetik konpromisoa ageri duena.
GAITASUNAREN KONTZEPTUA
Atributuen
nahasketa dinamikoa da, trebetasunei, ezagupenei, jarrerei eta ardurei
dagokienez.
Gaitasuna
definitzeko, esaten dugu askotariko egoerei irtenbidea ematea ahalbidetzen
duten hartutako ezagupenak, egokimenak eta nortasun-ezaugarriak modu
integratuan gauzatzeko ahalmena dela.
Gai izateko, halaber,
ezagupenak eta trebetasunak lortze hutsa baino gehiago behar da.
IRAKASLEENTZAKO GAITASUN MAPA
1.
LANBIDE ARLOKO GARAPENA ETA KUDEAKETA
Inprimakiak eta kalifikazioak aurkeztea, laguntza-materialak
sortzea, etab., hartzen ditu barnean.
2. DIDAKTIKA, PEDAGOGIA
ETA CURRICULUMA
Irakaslearen diziplinarako espezifikoak
diren ikaskuntza-esperientzien diseinua eta ebaluazioa hartzen ditu barnean,
baita esperientzia horiek gauzatzen diren eremua ere.
3. HERRITARTASUN
DIGITALA
Erabilera onargarriko politiken diseinu,
erabilera eta errespetuari lotutako alderdiak biltzen ditu
LANGILE
ARLOKO KUDEAKETA GARAPENA
DESKRIBAPENA
IKTen
erabilgarritasuna ulertzea, askotariko aukerak ematen baitituzte: ikasleen
datuak erregistratzea (kalifikazioak, ez-bertaratzeak, zigorrak, historial
pedagogikoa, etab.
zerrendak,
ikasgelarako kartelak, gurasoentzako informazio-buletinak
Lineako
ikastaroak egiteko, adituekin elkarrekintzan jarduteko.
Softwarea, arbel
elektronikoa, eskanerra, inprimagailua…
Formatua,
lerrokatzea, orrikatzea…
Formatua,
batuketa, batez bestekoa…
Formatua; irudi
bat, soinua, testua, bideoa txertatzea…
Weba, posta
elektronikoa, foroa…
Oinarrizko
hardware-baliabideak erabiltzea eta gailu berrietarako jarrera irekia izatea.
DIDAKTIKA, PEDAGOGIA ETA CURRICULUMA
Ikaskuntza-esperientzia
jakin batzuk diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, dagoeneko erabiltzen diren IKT
baliabideak erabiliz
Ikasleek beren
ikaskuntzaren protagonista izatea ahalbidetzen duten ikaskuntza-giroak
garatzea.
Irakasleak bere
diziplinarako espezifikoak diren IKT baliabideen bidezko ikaskuntza sustatzea
bere ikasleen artean.
Ikasleengan XXI.
menderako trebetasunak sustatzeko ikaskuntza-esperientziak diseinatu, gauzatu
eta ebaluatzea.
·
Diziplinako
edukiak ulertu eta garatzea
·
askotariko
komunikazio moduak erabiltzea
· Ezagupena balidatzeko diziplinari dagozkion
metodo, prozedura eta moduak erabiltzea
· Diziplinan ezagupena eratzea gidatzen duten
asmo eta interesei buruz sakontzea.
Mundu errealeko
gaiak arakatzea
2Dko edo 3Dko
irudikapenen bitartez abstraktua konkretu bihurtzea ahalbidetzen duten IKT
baliabideak erabiltzea.
Ikasleengan
hausnarketa sustatzea, kontzeptuak aditzera eman eta argitzea.
Lankidetzan
oinarritutako lana modelatzea, beste ikasle batzuekin
Pentsamendu
sortzailea, berrikuntza eta aurkikuntza sustatu.
IKTak multimedia
material didaktikoak diseinatzeko erabiltzea.
Informazioa,
bilatu eta aztertzeko estrategiak modelatu.
HERRITARTASUN DIGITALA
Erabilera
onargarriko politikak eta araudiak ezagutu, errespetatu eta errespetaraztea.
Ikasleek beren
informazioa webean partekatuta hartzen dituzten arriskuak aditzera ematea
Software-lizentziamenduari
buruzko erabilera onargarriko politikak eta araudiak ezagutu.
Webean informazioa
erabiltzeari buruzko araudiak ezagutu
IKASLEENTZAKO GAITASUN MAPA
1.TREBETASUN TEKNOLOGIKOA
Teknologia
ulertzeari eta erabiltzeari loturik dago
2. BIZITZA OSORAKO IKASKUNTZA
ikasleak bere
aukeretan konfiantza du, eta garbi ditu bere indarrak eta ahuleziak.
3. HERRITARTASUN DIGITALA
Jarrera kritikoa
eta gogoetatsua izatea esan nahi du.
Azpikategoria
horiek guztiek IKT gaitasun orokorrak osatzen dituzte. IKT gaitasunak
Espainiako curriculumean ezarritako oinarrizko gaitasunekiko (hizkuntza-komunikazioa;
matematikarako gaitasuna; mundu fisikoarekiko elkarrekintza; gizarterako eta
herritartasunerako gaitasuna; kulturakoa eta arterakoa; ikasten ikastea;
autonomia eta ekimen pertsonala) guztiz bateragarriak direla uste dugu.
TREBETASUN TEKNOLOGIKOA
Teknologia ulertzea eta erabiltzea: hainbat IKT baliabide
eraginkortasunez eta modu emankorrean aukeratu eta erabiltzea, askotariko
egoera eta arazoetara egokitzea eta
|
uneko ezagupena teknologia berriak ikasteko transferitzea.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario